
معرفی دیجیاکسپرس
دیجیاکسپرس و مدیریت لجستیک، همپا با برترینهای دنیا
دنیا در تولید کالاهای مختلف به دستاوردهایی عالی رسیده و حرف زیادی در این زمینه باقی نمانده است. حالا، دیگر به راهکارهای تازه برای بهینهسازی لجستیک و زنجیرههای تأمین محصولات و کالاها نیاز داریم تا راه ارتباط میان فروشندگان و خریداران کوتاه و سریع شود. در واقع، برای رقمخوردن تجربههای تازه در زمینه محصول باید روی فرایندهای لجستیک یا همان انتقال کالا از یک نقطه به نقطه دیگر تمرکز شود.
در سراسر جهان تحولات زیادی در این زمینه صورت گرفته است. این فناوریها فقط محدود به خارج از کشور نمیشود و نمونههای وطنی هم بهطور تحسینبرانگیزی در این عرصه فعالاند. دیجیاکسپرس یکی از خوشنامترینها در این زمینه است و با سابقهای خوش از آغاز فعالیت خود تاکنون، مدام در مسیر رشد و رسیدن به چشماندازهای بلندپروازانه خود موفق پیش رفته است.
- دیجیاکسپرس؛ همگام با جهان در مسیر رشد
- خدمات بهینه دیجیاکسپرس
- بهرهمندی ذینفعان مختلف از امتیازات دیجیاکسپرس
- روشهای ارائه سرویس در دیجیاکسپرس
- همکاری دیجیاکسپرس با برندهای برتر
- در آخر
دیجیاکسپرس؛ همگام با جهان در مسیر رشد
دنیای تحویل و دریافت کالا در زنجیره تأمین با فناوریهای مختلف و استفاده از راهکارهای تازه به رشد شرکتهای معروفی نظیر آمازون کمک فراوانی کرده است. آمازون و همتایانش نظیر والمارت یا علیبابا با بهرهمندی از هوش مصنوعی و فناوریهای متنوع توانستهاند تدارکات و مدیریت زنجیره تأمین را بهشدت متحول کنند.
خبر خوب این است که پیشرفتها و دستاوردهای شرکتهای بزرگ دنیا در این زمینه جای حسرتی برایمان باقی نمیگذارد. چرا؟ چون شرکتی مانند دیجیاکسپرس، نمونهای وطنی است از موفقیتهای نوین در این زمینه که ما را همپا با قدرتمندترین شرکتهای خارجی در حوزه لجستیک قرار میدهد. دیجیاکسپرس از سال ۱۳۹۹ شروع به فعالیت کرده و از همان ابتدا با همکاری با بهترینها توانسته است، آغازی چشمگیر با چشماندازی روشن برای خود رقم بزند.
ارسال تمام بستههای پرتعداد دیجیکالا هم از سوی دیجیاکسپرس انجام میشود. این شرکت همگام با بزرگان دنیا از استراتژیهای تازه برای تدارکات بهره میبرد و دریافت و تحویل اقلام مختلف از فروشندگان به مشتریان را بهینهسازی میکند.

خدمات بهینه دیجیاکسپرس
دیجیاکسپرس با برنامههای مختلف از جمله تحویل مرسوله زیر ۳۰ دقیقه یا رساندن بستههای فروشندگان به مشتریان در بازه زمانی از قبل تعیینشده، معنای تازهای به مدیریت سیستم لجستیک و حملونقل در زنجیره تأمین داده است. این مجموعه با بهرهمندی از کلاندادهها و فناوریهای هوش مصنوعی توانسته تا نقش پررنگی در ایجاد تغییرات بزرگ در زمینه ارسال و تحویل انواع مرسوله داشته باشد.
دیجیاکسپرس با شناخت بازار، نیازهای ذینفعان مختلف و درنظرگرفتن فناوریهای نوین، خدمات متنوعی از جمله موارد زیر را ارائه میکند:
- سرویس تحویل ۴۵ دقیقهای (Hot Delivery)
- سرویس تحویل فوری (Same-day Delivery)
- ارسال در بازههای از پیش تعیین شده (Scheduled Delivery)
- تحویل در محلهای از پیش تعیین شده (ExpressPoint – Ganje)
- سرویسهای جداسازی و دستهبندی (Sorting Service)
سرویس تحویل ۴۵ دقیقهای (Hot Delivery)
سرویس تحویل ۴۵ دقیقهای (Hot Delivery) به یک سرویس ارسال مرسولات به گیرندگان در سریعترین زمان ممکن با استفاده از سفیران موتورسوار یا اتومبیلهای سریع تخصصی میگویند. این سرویس معمولا برای ارسال مواردی که نیاز به ارسال سریع دارند مثل مدارک رسمی، خوراکی ، محصولات فوری، دارو و … استفاده میشود. این سرویس در برخی شهرهای دنیا توسط شرکتهای خاص ارائه میشود.
سرویس تحویل ۴۵ دقیقهای دیجیاکسپرس با طراحی پلتفرمی هوشمند که توسط اپلیکیشنی مبتنی برهوش مصنوعی پشتیبانی میشود در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ با جذب ۵۰ سفیر اختصاصی و تعهد ارسال کمتر از ۴۵ دقیقه در تهران فعال شد.
براساس برنامه توسعه ۳ ساله تعریف شده این سرویس تا پایان سال ۱۴۰۰ در شهرهای کرج، شیراز، اصفهان، مشهد، اهواز فعال شده و در حال برنامه ریزی گسترش سرویس به تمامی شهر های ایران می باشد. این سرویس به مشتریان نیازمند به ارسال کمتر از ۴۵ دقیقه سرویس قابل اعتماد، به صرفه و سریع ارائه کرده است.
تا امروز سرویس تحویل ۴۵ دقیقهای دیجی اکسپرس با ارسال موفق بیش از ۳ میلیون بسته با کمک بیش از ۸ هزار سفیر فعال تبدیل یه یکی از رهبران ارسال سریع ایران و به جمع کسب کار های انگشت شمار ارسال فوری موفق دنیا پیوسته است
همکاری با سرویس تحویل ۴۵ دقیقهای
کسانی که موتور در اختیار دارند و خواهان کسب درآمد شخصی و مطلوباند، امکان همکاری با دیجیاکسپرس را دارند. این افراد میتوانند در فرایند تحویل ۴۵ دقیقهای کالاهای مختلف مشغول به فعالیت شوند. رانندگان موتورسیکلت با ثبتنام در سامانه مخصوص دیجیاکسپرس و ارائه اطلاعات مخصوص در چند قدم ساده به این شرکت میپیوندند. در همکاری با دیجیاکسپرس، همهچیز در روندی دیجیتالی و بهینه شکل میگیرد. اپلیکیشن مخصوص سفیران موتوری، آنها را بینیاز از مراجعه حضوری میکند.
سفیران دیجیاکسپرس میتوانند پیشنهادهای لحظهای ارسال سفارش را در محدوده مکانی خود از راه اپلیکیشن دریافت کنند. طرحهای تشویقی فراوانی هم برای رانندگان در نظر گرفته میشود که همکاری با دیجیاکسپرس را برایشان خوشایندتر میکند. روند کار سفیران موتورسوار در این همکاری هم بهشرح زیر است:
- رزرو بازه زمانی موردنظر؛
- قبولکردن پیشنهاد ارسال بستهها؛
- تحویلگرفتن کالا از فروشنده؛
- تحویل کالای ارسالی به مشتریان.
ارسال در بازههای از پیش تعیین شده (Scheduled Delivery)
از برنامههای دیگر دیجیاکسپرس در این زمینه باید به ارسال در بازههای از پیش تعیین شده اشاره کنیم. این سرویس که بازوی لجستیکی دیجیکالا هم بهشمار میرود، مبتنی بر همکاری با رانندگان خویشفرما و برای فرستادن کالاهای سفارشی بهدست مشتریان شکل گرفته است.
بهکمک ارسال در بازههای از پیش تعیین شده، امکان ارسال هر کالایی در روزی مشخص وجود دارد. این خدمت میتواند ظرفیت خدمات لجستیکی و خدماترسانی به مشتریان را ارتقا بدهد. ضمن اینکه موجب وسیعشدن بستر اشتغالزایی در شهرهای مختلف میشود.
با ارسال در بازههای از پیش تعیین شده دیجیاکسپرس از خودرو سواری، وانت، پراید، مینیایسوز و ایسوزو برای ارسال کالاها به مشتریان استفاده میشود. این سرویس در شهرهای مختلفی مشغول به کار است و بهزودی در تمام شهرها فعال میشود.
همکاری با ارسال در بازههای از پیش تعیین شده
این خدمت دیجیاکسپرس که سرویس خودرویی است، از سفیران یا همان رانندگان مختلف کمک میگیرد. در این سرویس، کالاهای سفارشی با خودرو بهدست مشتریان میرسند. رانندگان مشتاق برای همکاری با دیجیاکسپرس در چند گام ساده میتوانند یکی از سفیران مجموعه شوند.
با در اختیارداشتن خودروی شخصی، گوشی هوشمند و ارائه مدارک هویتی، امکان پیوستن به رانندگان مجموعه دیجیاکسپرس در بخش تحویل زمانبندیشده وجود دارد. روند دریافت و تحویل مرسولههای مختلف در این سرویس هم مشابه سرویس تحویل ۴۵ دقیقهای است. با این تفاوت که از نظر زمانی بازهای تعیینشده وجود دارد.
سرویس تحویل فوری (Same-day Delivery)
امکان استفاده از خدمات دیجیاکسپرس برای ارسال و دریافت کالاهای مختلف در همان روز سفارش هم وجود دارد. با وجود چنین سرویسی، فاصله زمانی رساندن محصولات متنوع به مشتریان نهایی به حداقل میرسد. چنین فرصتی در حوزه لجستیک کمنظیر است و میتواند راهگشای پیشرفتهای پرشمار برای کسبوکارها باشد و در ارتقای مدیریت تجربه مشتریان هم نقش مهمی ایفا کند.
دیجیاکسپرس برنامههای متنوعی برای تقویت حوزه تدارکات و زنجیره تأمین در نظر دارد. بهرهمندی از کلاندادهها، هوش مصنوعی و زیرساختهای دیگری که برای توسعه لجستیک در حوزه تجارت الکترونیک موجود است، مسیر این شرکت در رقابت با همتایان قدرتمند بینالمللی را هموار میکند. برای برابری با بهترینها دنیا به ایدههای خلاقانه، پرسنل حرفهای، استراتژیهای قوی و مدیریتی هوشمندانه نیاز است. دیجیاکسپرس از هیچیک از اینها بیبهره نیست و برای همین نامش در شمار بهترینها بهسادگی جای میگیرد.
تحویل در محلهای از پیش تعیین شده (ExpressPoint – Ganje)
در زندگی پرسرعت شهری همیشه کارها بر اساس زمانبندی پیش نمیرود. دریافتکنندگان بستههای ارسالشده ممکن است نتوانند در یک زمان تعیین شده در مکانی خاص حاضر باشند تا مرسولهی خود را تحویل بگیرند. برای این گروه از مشتریان مطلوبتر این است که بستهی آنها در مکان مشخصی قرار گیرد تا در راه برگشت به خانه از سر کار یا در هر زمان دلخواه از روز بتوانند آن را دریافت کنند. ما دیجیاکسپرس راهکاری منطبق با شیوههای جهانی برای این موضوع در نظر گرفتهایم. در نقاط مختلف شهر، مکانهایی اشتراکی به نام اکسپرسپوینت وجود دارد که شما میتوانید بستههای خود را از آن تحویل بگیرید. این مکانها میتوانند کتابفروشی، سوپرمارکت یا حتی کمدهای هوشمند گنجه در نزدیکی شما باشد. بستهی شما تا دو روز در اکسپرسپوینت آمادهی تحویل است و شما میتوانید در زمان مطلوب خود برای دریافت آن مراجعه کنید.
همکاری با سرویس تحویل در محلهای از پیش تعیین شده
در صورتی که شما در محل کسب خود فضایی برای نگهداری مرسولههای مختلف دارید میتوانید با پیوستن این سرویس و تبدیل شدن به یکی از اکسپرسپوینتهای ما در دیجیاکسپرس درآمد تضمینشده کسب کنید. برای این کار کافی است به بخش نمایندگان در وبسایت ما مراجعه کنید، مدارک لازم را آماده و آنجا ثبت نام کنید. برای شروع نیازی نیست فضای نگهداری کالای شما بزرگ باشد یا هزینهی گزافی بپردازید بلکه نگهداری چندین بسته در روز هم شروع خوبی برای تبدیل شدن به اکسپرسپوینت است.
سرویس جداسازی و دستهبندی (Sorting Service)
ارسال صدها هزار بسته در روز به نقاط مختلف کشور نیازمند استفاده از فناوریهای پیشرفته و برنامهریزی بسیار دقیق است. ما در دیجیاکسپرس با بهرهمندی از جدیدترین تکنولوژیهای مکانیزهی جداسازی و دستهبندی مرسولههای متنوع در ابعاد مختلف توانستهایم سرعت و کیفیت بیشتری در رساندن بستهها به شما ایجاد کنیم. مرکز دستهبندی (Sortation Center) دیجیاکسپرس روزانه میتواند صدها هزار کالا را پذیرش کرده، برای ارسال به جای جای ایران آماده کند تا از آنجا تحویل سفیران دیجیاکسپرس شده و برای مشتریان ارسال شود.

بهرهمندی ذینفعان مختلف از امتیازات دیجیاکسپرس
دیجیاکسپرس با بهینهسازی مسیرها و تخصیص نزدیکترین سفارشها به رانندگان، خدماتی سریع و مطمئن را به مشتریان و سفیران ارسال یعنی رانندگان وسایل نقلیه مختلف پیشکش میکند. خدمات این شرکت هم به سودآوری و سرعتبخشیدن به حرکت کالا در زنجیره تأمین کمک میکند و هم به ایفای نقش بازیگران متعدد در این مسیر یاری میرساند. از ذینفعان خدمات و فرایندهای دیجیاکسپرس باید به موارد زیر اشاره کنیم:
- کسبوکارهای مختلف؛
- مشتریان کالاها و محصولات؛
- سفیران ارسال بستهها.
کسبوکارهای مختلف
تحویل و ارسال کالاهای مختلف در کمترین زمان ممکن یا در بازه زمانی برنامهریزیشده دست کسبوکارها را حسابی باز میگذارد. در واقع، این خدمات به فروشندگان مختلف از جمله کسبوکارهای تجارت الکترونیک و تجارت اجتماعی، کسبوکارهای سنتی و اشخاص، ابتکار عمل لازم در زمینه ارسال و تحویل کالا را پیشکش میکنند. فروشندگان با زمانبندی مناسب و در کمال امنیت میتوانند کالاهای خود را بهدست مشتریان برسانند.
مشتریان کالاها و محصولات
مشتریان هم از امکانات سرویسهای مختلف ارسال دیجیاکسپرس نفع میبرند. تجربهای که از هر خرید برای آنها رقم میخورد، بسیار خوشایندتر از هر زمان دیگری میشود. دریافت سریع کالا از یک سو و تحویل آن در امنیت کامل بدون تخریب و آسیب از جمله مزایایی است که نصیب مشتریان میشود.
سفیران ارسال بستهها
همکاری سفیران مختلف با دیجیاکسپرس یا همان رانندگان میتواند به ایجاد فرصتهای شغلی سودآور کمک شایانی کند. همکاری بهشکل پارهوقت و تماموقت مقدور است و درآمد حاصل هم بهطور آنی بهحساب سفیران واریز میشود. انتخاب محدوده فعالیت هم به دست خود رانندگان است.
دیجیاکسپرس هم فرصتی برای تسریع عملیات ارسال و تحویل کالا فراهم میکند و هم فرصتآفرینی درجهیک برای تولید ذینعفانی است که از این فرایندها به درآمد، تجربههای بهتر در خرید و سودآوری کسبوکار میرسند.
روشهای ارائه سرویس در دیجیاکسپرس
دو روش برای ثبت سفارش ارسال کالا برای کسبوکارها وجود دارد. دیجیاکسپرس دو راه را پیش روی آنها قرار میدهد:
- پنل ارسال کالا؛
- API.
پنل ارسال کالا
برای ثبت سفارش، امکان درخواست از راه پنل ارسال کالا وجود دارد. با مراجعه به این پنل در سایت دیجیاکسپرس و اپلیکیشن آن، مبدأ و مقصد سفارش را مشخص و سپس با مشاهده هزینه ارسال، درخواست دلیوری را انتخاب کنید. با این روش، تمام مسیری که کالا تا رسیدن به مشتری طی میکند هم به شما نمایش داده میشود. چنین امکاناتی باعث میشود که روندی شفاف و مطمئن شکل بگیرد؛ هم فروشندگان در این فرایند آسودهخاطر هستند و هم مشتریان. امنیت کالاهای مختلف هم با این روش، بهخوبی تضمین میشود.
API
کسبوکارهای آنلاین میتوانند از خدمات وبسرویس دیجیاکسپرس بهرهمند شوند. در این روش کسبوکارها میتوانند کالای فروخته شده از طریق وبسایت یا اپلیکیشن خود را به دیجیاکسپرس بسپارند و زود و امن تحویل مشتریان خود دهند.
در این روش، مشتریان هستند که بعد از ثبت سفارش خرید خود از یک کسبوکار آنلاین، ارسال دیجیاکسپرس را انتخاب میکنند. در این صورت، نزدیکترین راننده دیجیاکسپرس به مبدأ ارسال فرستاده میشود و با دریافت کالا، آن را بهدست مشتری میرساند.
همکاری دیجیاکسپرس با برندهای برتر
این شرکت در طول فعالیت خود با بهترین برندها همکاری داشته و مسیر آینده را هم با چشماندازهای وسیع پیش میبرد. از جمله همکاران دیجیاکسپرس باید به دیجیکالا، گنجه، آپتایم و دیجیکالاجت اشاره کنیم. هریک از این نامها الگویی شایسته و موفق از کسبوکار هستند و در همراهی با دیجیاکسپرس به رشد دنیای لجستیک و خلق راهکارهای فناوریمحور کمک کردهاند.

کسبوکارهای گوناگون با بهرهمندی از خدمات مختلف دیجیاکسپرس به مزایای زیادی دست پیدا میکنند. برای مثال:
- ارسال بهموقع کالاها به نقاط مختلف
- ارسال کالاها به شهرهای گوناگون
- پیگیری لحظهای ارسال سفارشات در مسیر
دسترسی سریع مشتریان به سفارشهای خود در مسیری مطمئن، نیازمند بررسی و خلق زیرساختهایی است که دیجیاکسپرس در راهاندازی و مدیریت آنها موفق بوده است. استراتژیهای دقیق و تاکتیکهای اجرایی مناسب نظیر تخصیص نزدیکترین سفارشات به رانندگان، استفاده از هوش مصنوعی در برنامهریزی ارسال، ایجاد راهکارهای خلاقانه برای تحویل کالا و بهرهجویی از بهروزترین تکنولوژیهای دنیا از جمله مصادیق موفق در این زمینه است. با امکان ارسال کالاهای مختلف به شهرهای گوناگون و فرصت پیگیری لحظهای کالا در بخش نهایی زنجیره تأمین یعنی رسیدن به دست مشتریان هم از آن ایدههای نابی است که دیجیاکسپرس به آن جامه عمل پوشانده است.
در آخر
مدل کسبوکاری که برای دیجیاکسپرس تعریف شده، تابع استراتژیهای برنده برای تمام بازیگران حاضر در فرایندهای اجرایی آن است. بهعبارت دقیقتر، این شرکت تلاش میکند که تمام ذینفعان و حاضران در طی روند ارسال و تحویل کالا به سود برسند و راضی باشند.
برای همین است که از فروشندگان تا رانندگان و مشتریانی که کالا را به بهینهترین شکل دریافت میکنند، همگی به تجربههایی رضایتبخش میرسند و به تداوم همکاری و استفاده از خدمات دیجیاکسپرس میاندیشند.
دنیای تازه به ایدههایی تازه برای زندگی نیاز دارد. این رویکرد پیشرو به دیجیاکسپرس در فتح قلههای تازه و رسیدن به موفقیتهایی کمک کرده است که تاکنون نظیرشان را ندیده بودیم. با همکاری با نیروهای خبره و بهرهمندی از فناوریهای روز دنیا، این شکوفایی ادامه خواهد داشت. تجارت الکترونیک به مسیرش در راستای فناوریهای شگفتیآفرین ادامه میدهد و دیجیاکسپرس هم با نگاهی دقیق به تحولات آن و همپا با بازیگران خبرهاش به راه خود در راستای ارزشآفرینی برای ذینفعان مختلف ادامه میدهد.