
معرفی دیجیاکسپرس در رویداد برخط
دیجیاکسپرس در رویداد برخط ایران
ما در دنیایی وابسته به اینترنت زندگی میکنیم، دنیایی که در آن انسانها وقت کمی دارند و سرعت خدمترسانی هم به اندازه کیفیت آن اهمیت دارد. کسبوکارهای آنلاین در این فضا به وجود آمدهاند تا این نیازهای جدید را برطرف کنند. یکی از پیشگامان تجارت الکترونیک در ایران دیجیکالاست؛ شرکتی که از سال ۱۳۸۵ فعالیتش را در حوزه کالاهای دیجیتال شروع کرد و امروز به بزرگترین مارکتپلیس ایران با نزدیک به ۲۰۰ هزار فروشنده، تبدیل شده است. این شرکت در حال حاضر ۱۰ هزار کارمند دارد و به نزدیک به ۴۰ میلیون مشتری در ماه خدمات میدهد. تمام این اعداد بیانگر نقش تعیینکننده اقتصاد دیجیتال در مسیر رشد و شکوفایی کشور هستند و نشان میدهند جدی گرفتن نقش تکنولوژی میتواند گرههای زیادی را از اقتصاد باز کند.
دیجیکالا در حال حاضر زیرمجموعههای زیادی دارد و خدمات متنوعی را ارائه میکند. رویداد «برخط ایران» در ۲۲ آذرماه ۱۴۰۰ برای معرفی خدمات جدید این مجموعه و با حضور مدیران عامل این شرکت آقایان سعید و حمید محمدی و سایر مدیران ردهبالای شرکت و اهالی رسانه در خانه کارمان لواسان برگزار شد.
چرا رویداد برخط ایران؟
دیجیکالا کسبوکاری است که تلاش کرده است از تمام پتانسیلهای موجود در سراسر ایران پهناور برای خدمترسانی سراسری استفاده کند تا مردم در دورافتادهترین روستاهای کشور هم به اندازه کسانی که نزدیک به مرکز زندگی میکنند به امکانات این مجموعه دسترسی داشته باشند. بستههای این شرکت تا امروز به اسکله بریس در ۶۰ کیلومتری شرق چابهار در سیستان و بلوچستان هم رسیدهاند اما هنوز تا رسیدن به توزیع متناسب خدمات در تمام نقاط کشور، مسیر زیادی باقی است. مسیری که دیجیکالا، برخط ایران در آن گام برمیدارد.
در رویداد برخط ایران چه گذشت؟
دیجیکالا در طی سالهای گذشته خدمات مختلفی را در راستای رفع نیاز گروههای مختلف مشتریان در سراسر کشور راهاندازی کرده است. در رویداد برخط ایران، پنج خدمت جدید این شرکت به شکل رسمی معرفی شدند:
در حاشیه این مراسم خبرنگاران و گزارشگران رسانههای مختلف فرصت پرسش و پاسخ با مدیران ارشد این کسبوکارها را پیدا کردند و گفتگوهای زیادی حول دستاوردهای اولیهی این کسبوکارها، قدمهای بعدی و نقش آنها در آیندهی تجارت الکترونیک کشور شکل گرفت. همچنین برادران محمدی به سوالات خبرنگاران دربارهی اهداف پنج سال آیندهی دیجیکالا پاسخ دادند.
در ادامهی این مطلب بهطور اختصاصی به حضور دیجیاکسپرس، شبکه هوشمند لجستیکی دیجیکالا در رویداد برخط ایران میپردازیم.
دیجی اکسپرس در رویداد برخط ایران
دیجیاکسپرس دومین سرویسی است که در رویداد برخط ایران معرفی شد. این سرویس از سال ۹۹ شروع به کارکرده است و افراد زیادی تا امروز، بدون اینکه نامش را شنیده باشند از آن استفاده کردهاند. گروه دیجیکالا تجربه سالها فعالیت در بخش عملیات و لجستیک را به کار گرفته است تا این شبکه هوشمند را برای ارائه خدمات به کسبوکارهای مختلف کشور راهاندازی کند.
بر اساس آنچه در رویداد برخط ایران گفته شد، دیجیاکسپرس در حال حاضر سه خدمت اصلی به کاربران ارائه میکند.
- سرویس فلکس: این سرویس در حال حاضر، سرویس تحویل بستههای دیجیکالا از طریق رانندگان خویشفرماست. رانندگان این سرویس کارمندان شرکت نیستند و هرکسی که میخواهد در طول روز از وسیله نقلیه خود درآمد داشته باشد، میتواند با مراجعه به شعب دیجیاکسپرس، ثبتنام خود را انجام دهد و در این سرویس مشغول شود. ظرفیت این سرویس هیچ محدودیتی ندارد و در آینده سایر کسبوکارهای کشور هم میتوانند بخش لجستیک خود را به دیجیاکسپرس بسپارند.
- سرویس جت: سرویس جت، سرویسی است که در حال حاضر در خدمت دیجیکالا جت است و به کمک سفیران موتورسوار، کالاهای سوپرمارکتی را در زمانی بین نیم ساعت تا دو ساعت تحویل میدهد. این سرویس هم در آینده در اختیار کسبوکارهایی خواهد بود که زمان برایشان ارزش بسیار زیادی دارد.
- سرویس پارتنر: پارتنر سرویس دیگری است که دیجیاکسپرس در راستای گسترش هرچه بیشتر شبکه لجستیکی خود راهاندازی کرده است. در این سرویس هرکسی میتواند با در اختیار داشتن فضا و امکانات لازم، یک مرکز توزیع کوچک راه بیندازد و عملیات پردازش، بستهبندی و ارسال بخشی از سفارشها را برعهده بگیرد.
دیجیاکسپرس تا امروز در تعدادی از شهرهای کشور از جمله تهران، کرج، رشت، مشهد، شیراز، قم، تبریز و… فعال شده و توانسته است بیش از ده میلیون کالا را به دست مشتریان برساند. شاید جالب باشد بدانید دیجیاکسپرس در حال حاضر بیش از ۷ هزار سفیر فعال دارد که ۳۰۰ نفر از آنها خانم هستند.
هدف این شرکت، تبدیلشدن به بزرگترین شبکه تکنولوژیمحور لجستیک کشور است. دیجیاکسپرس در تلاش است بهترین خدمات را با بیشترین سرعت و قیمتی کاملا رقابتی در اختیار دیجیکالا و فروشندگانش و سایر کسبوکارهای کشور قرار دهد.
در پایان
رویداد برخط ایران با حضور اهالی رسانه برگزار شد و بازتاب گستردهای در شبکههای اجتماعی و خبری کشور داشت. آنچه از این رویداد برمیآید این است که دیجیکالا دیگر صرفاً یک فروشگاه اینترنتی نیست؛ بلکه مجموعه بزرگی است که در راستای رشد فضای تجارت الکترونیک کشور در حوزههای مختلف گام برمیدارد. در این میان دیجیاکسپرس یکی از مهمترین بازوهای دیجیکالاست. بازویی که میتواند فرصتهای بیشماری ایجاد کند و زیرساخت لجستیک کشور را تغییر دهد.