
فاکتورهای ارسال بهموقع کالاها
- روشهای کاربردی برای ارسال بهموقع کالاها (مخصوص سفیران سرویس تحویل برنامهریزی شده)
- نسبت به زمان حساس باشید و به موقع در انبار حضور پیدا کنید
- کالاها را به ترتیب مقصدها ارسال کنید
- از مسیریاب استفاده کنید
- از مکانهای خلوت عبور کنید
- تا حد امکان در ساعات پر ترافیک بازه رزرو نکنید
- در صورت تصادف یا بروز مشکل، به دیجیاکسپرس اطلاع دهید
- از گوشی تلفن موقع رانندگی استفاده نکنید
- اگر مشتری در مقصد حضور نداشت، با پشتیبانی تماس بگیرید
- از مشتری بخواهید برای تحویل کالا به جلوی در ساختمان بیاید
- دلایل ایجاد تاخیر در ارسال سفارش و راهکارهای پیشگیری از آن
- جمعبندی
روشهای کاربردی برای ارسال بهموقع کالاها (مخصوص سفیران سرویس تحویل برنامهریزی شده)
ارسال بهموقع کالاها یکی از اصلیترین فاکتورهای ارزیابی سفیران راننده در دیجیاکسپرس است. از آنجایی که امکان رزرو بازه وجود دارد و سفیران عزیز میتوانند براساس زمانهای دلخواه بازه رزرو کنند، امکان مدیریت زمان وجود دارد. برای ارسال بهموقع کالاها، کافیست نکاتی که در ادامه آوردهایم را رعایت کنید. بدون شک در مسیر ارسال کالاها، احتمال بروز مشکل و تداخل در زمانبندی وجود دارد؛ اما با رعایت یکسری نکات، این مسئله به خوبی حل میشود.
نسبت به زمان حساس باشید و به موقع در انبار حضور پیدا کنید
زمان مهمترین فاکتور در ارزیابی عملکرد برای ارسال بهموقع کالاها است. بنابراین نسبت به زمان حضور خود حساس باشید. برای بارگیری بهموقع و ارسال منظم، لطفا یک ساعت قبل از بازه در محل انبار حضور داشته باشید و کالاها را از مبدا تحویل بگیرید.
کالاها را به ترتیب مقصدها ارسال کنید
برای اینکه بستهها را به موقع به مشتریها برسانید، حتما به مقصدها دقت کنید و بستهها را به ترتیب آنها بچینید. بهتر است مقصدها را نزدیکترین به دورترین تقسیم کنید و کالاها را براساس مقصدها در خودروی خود بچینید. دقت داشته باشید که ارسال بهموقع کالاها باعث افزایش رضایت مشتری و بهبود عملکرد شما میشود.
از مسیریاب استفاده کنید
ترافیک یکی از دغدغههای اصلی شهروندان در در شهرهای پرجمعیت است. این مسئله زمانبندی را با اختلال روبهرو و شما را از برنامهتان دور میکند. برای گرفتار نشدن در این مشکل، از مسیریابهای باکیفیت مثل ویز، گوگل مپ، بلد، نشان و… استفاده کنید. این اپلیکیشنها وضعیت ترافیک را به شما گزارش و بهترین مسیر را نشان میدهند.
از مکانهای خلوت عبور کنید
سعی کنید دور خیابانهای شلوغ، خیابانهای یک طرفه و… را خط بکشید و از مسیر کمترافیک عبور کنید. استفاده از میانبرها یکی از بهترین راهها برای گیر نکردن در ترافیک اصلی است.
تا حد امکان در ساعات پر ترافیک بازه رزرو نکنید
ساعتهای نزدیک به عصر، اوج ترافیک در کلانشهرها مخصوصا تهران است. برای اینکه در زمانبندی شما مشکلی پیش نیاید، در زمانهای کمترافیک رفتوآمد کنید.
در صورت تصادف یا بروز مشکل، به دیجیاکسپرس اطلاع دهید
موقع رانندگی ممکن است اتفاقات ناگواری مثل تصادف یا خرابی ماشین رخ دهد. در این صورت برای عدم بروز مشکل در هنگام ارسال کالاها، حتما با پشتیبانی دیجیاکسپرس تماس بگیرید و مشکل را گزارش دهید. دیجیاکسپرس با ارائه یک راهحل جایگزین، مشکل شما را به خوبی حل میکند و از طرفی تلاش میکند تا مشتری منتظر نماند و سفارش خود را بهموقع تحویل بگیرد.
از گوشی تلفن موقع رانندگی استفاده نکنید
استفاده از گوشی همراه و صحبت کردن موقع رانندگی، باعث حواسپرتی شما و گم کردن مسیر میشود. بنابراین صحبت کردن را به زمان دیگری موکول و با دقت مسیریاب را دنبال کنید.
اگر مشتری در مقصد حضور نداشت، با پشتیبانی تماس بگیرید
گاهی پیش میآید که مشتری برای دریافت بسته سفارشی در مقصد حضور ندارد. بعد از برقراری تماس با مشتری و اطمینان از عدم پاسخگویی، تیک بسته را بردارید و گزینه درخواست پشتیبانی را انتخاب کنید. پشتیبانی برای رفع مشکل با شما تماس خواهد گرفت و راهنماییتان خواهد کرد.
از مشتری بخواهید برای تحویل کالا به جلوی در ساختمان بیاید
فراموش نکنید که مسئول تحویل گرفتن سفارش بعد از رسیدن به جلوی در ساختمان، مشتری است. بعد از رسیدن به مقصد به مشتری اطلاع دهید و منتظر بمانید تا به جلوی در ساختمان بیاید. از انجام درخواستهایی مثل قرار دادن بسته در آسانسور خودداری کنید. این موضوع باعث معطلی شما میشود و کیفیت عملکردتان را کاهش میدهد.
البته دقت داشته باشید که سفیران سرویس تحویل فوری سفارشات را به جلوی در واحد میبرند و این موضوع برای آنها صادق نیست.
دلایل ایجاد تاخیر در ارسال سفارش و راهکارهای پیشگیری از آن
در ادامه برخی از بزرگترین عواملی که باعث تاخیر در ارسال سفارش میشوند را با هم بررسی میکنیم و راهکارهای پیشگیری از آن را ارائه میدهیم:
- ناموجود بودن کالا و مشکل در تامین آن:
برای پیشگیری از این مشکل به صورت مرتب از بهروز بودن موجودی کالاهای خود در پنل مطمئن شوید. همچنین در صورتی که آمادهسازی یا تامین کالایی سخت و زمانبر است بازه زمانی ارسال آن کالا را تا حداکثر زمان مجاز افزایش دهید.
- تاخیر در تحویل سفارش در بازه زمانی مشخص شده:
برای پیشگیری از این مشکل روزانه و به صورت مرتب پنل خود را بررسی کنید تا هم از سفارشهای جدید مطلع شوید و هم برای سفارشهایی که تعهد ارسال گذشته و امروز و همچنین فردا به بعد دارند به صورت روزانه محموله بسازید و تحویل دهید.
بهتر است کالاهای پرفروش خود را انبارش کنید. لازم به ذکر است که ساخت محموله در روز مقرر به معنی عدم تاخیر در تحویل نیست و حتما باید سفارش نیز در روز تعیینشده به دیجیکالا یا مشتری تحویل داده شود.
- عدم پذیرش کالا در انبار:
در صورتی که محموله شما مطابق با مقررات تحویل محموله به انبار تهیه نشده باشد و مشکلاتی مانند مغایرت کالا، تحویل ناقص، ایراد در بستهبندی، لیبل و شناسه کالا وجود داشته باشد، همکاران انبارها نمیتوانند محموله را پذیرش کنند. در این شرایط لازم است تا روز بعد مجددا کالاها را مطابق استاندارد تحویل دهید. این موضوع باعث تاخیر در ارسال و یا لغو سیستمی سفارشها میشود.
- عدم پذیرش کالاهای آرایشی بهداشتی، عطر و ادکلن، تستر عطر و ادکلن، محصولات خوراکی و ابزار سلامت دیجیتال به دلیل نداشتن «برچسب اصالت سلامت کالا» و «سیب سبز»:
برای پیشگیری از این مشکل پیشنهاد میکنیم حتما قبل از ثبت کالاهای خود در وبسایت دیجیکالا، از داشتن مجوزهای لازم مطلع شوید.
- دشوار بودن ارسال کالا به انبار دیجیکالا:
در صورتی که مراجعه به انبارهای دیجیکالا برای شما دشوار است، پیشنهاد میکنیم از انبارهای سیار، باجههای دریافت یا ناوگان دیجیکالا استفاده کنید. همچنین با شرکت ارائهدهنده خدمات ارسال مطمئن و معتبر همکاری کنید تا در صورت نیاز به عنوان جایگزین از آن استفاده کنید.
جمعبندی
وقتشناسی، یکی از معیارهای سنجش عملکرد رانندگان عزیز است. به همین دلیل توجه به نکات گفتهشده ضروری است و باعث میشود عملکرد بهتری در طول فعالیت خود داشته باشید. در صورت بروز مشکلاتی که زمانبر هستند مثل وقوع تصادف، حضور نداشتن مشتری در مقصد، ترافیک و…، در قدم اول خونسردی خود را حفظ کنید و در قدم بعد، با پشتیبانی تماس بگیرید تا شما را به خوبی راهنمایی کنند. در هر صورت هدف نهایی، رساندن سالم بستهها به دست مشتری است. در این راه ما تلاش میکنیم در کنار شما باشیم و مشکلات پیش آمده را مدیریت کنیم.
باعرض سلام وخسته نباشی مخاستم بدونم که موقع تحویل سفارش اگر مشتری حضور نداشت و بسته را تحویل نگرفت هزینه ای سفیر وازیز میشود یا خیر
سلام و وقت بخیر، در صورتی که به پشتیبانی اطلاع دهید هزینه برای شما واریز میشود.