شرایط و قوانین

ماده ۱ – تعاریف
۱-۱) دیجیاکسپرس:
نام تجاری متعلق به شرکت نوآوران حملونقل چابک ایرانیان است. دیجیاکسپرس متصدی حملونقل نیست و سرویس حملونقل ارائه نمیدهد؛ بلکه براساس پروانه کسب صادره از اتحادیه کسبوکارهای مجازی، با طراحی سامانه خود (اپلیکیشن) به نام «دیجیاکسپرس»، بهعنوان یک نرمافزار جهت اطلاعیابی از درخواستهای حمل کالا و مرسولات، برای کاربران مورد استفاده قرار میگیرد. به این صورت که کاربر مشتری میتواند نیازهای خود را در آن ثبت نموده و کاربر سفیر (در صورت تمایل) میتواند درخواستهای مناسب را از آن (به میل خود) انتخاب نموده و بهطور مستقیم با مشتریان و متقاضیان به تعامل بپردازد.
۱-۲) سامانه دیجیاکسپرس:
مجموعه نرمافزارها و سختافزارهای متعلق به دیجیاکسپرس که برای طراحی، پیادهسازی و اجرای برنامه دیجیاکسپرس بهکار گرفته شده و یا میشود که شامل و نه محدود به نرمافزار، پلتفرم، برنامه دیجیاکسپرس، پایگاه اینترنتی و سامانه پیام کوتاه دیجیاکسپرس است.
۱-۳) کاربر مشتری:
هر متقاضی حقیقی یا حقوقی است که درخواست استفاده از خدمات دیجیاکسپرس را در برنامه دیجیاکسپرس ثبت مینماید.
۱-۴) کاربر سفیر:
شخصی است (حقیق یا حقوقی یا صنفی) که درخواست کاربر مشتری مبنی بر حمل مرسوله را در سامانه دیجیاکسپرس پذیرفته و از طریق این سامانه به کاربر مشتری معرفی میگردد و اطلاعات کاربر سفیر شامل نام و نامخانوادگی، شماره تلفن همراه و پلاک وسیله نقلیه (بدون واسطه) جهت هماهنگی، در اختیار کاربر مشتری قرار میگیرد.
۱-۵) برنامه دیجیاکسپرس:
اپلیکیشن، نرمافزار یا سامانه دیجیاکسپرس برای کاربران در نسخه Android طراحی شده است. کاربران Android از طریق Cafebazaar وGoogle play میتوانند نرمافزار دیجیاکسپرس را دریافت کنند. همچنین دیجیاکسپرس میتواند لینک دانلود آن را در اختیار کاربر سفیر قرار دهد.
۱-۶) مرسوله/بار:
کلیه اشیا، کالاها و بستههایی است که بنا به درخواست کاربر مشتری، پس از ثبت درخواست طبق فرآیند تعریف شده در دیجیاکسپرس، توسط کاربر سفیر حمل و به مقصد مشخص شده در برنامه تحویل میگردد.
۱-۷) حساب کاربری:
صفحه ورود کاربر مشتری و کاربر سفیر به سامانه است که پس از ثبتنام و تکمیل اطلاعات مورد نیاز برای کاربر مشتری و پس از عقد قرارداد، برای کاربر سفیر تشکیل شده و در اختیار ایشان قرار میگیرد.
۱-۸) درخواست:
عبارت است از درخواست حمل مرسوله/بارکه توسط کاربر مشتری در سامانه دیجیاکسپرس جهت حملونقل ثبت میگردد. لازم است درخواست مذکور شامل آدرس مبدا و مقصد (با لوکیشن و آدرس پستی صحیح و دقیق)، مشخصات دریافتکننده بسته، شیوه پرداخت هزینه سرویس (به صورت نقدی یا اعتباری) و همچنین اعلام مشخصات، قیمت و ارزش مرسوله گرد.
ماده ۲ – شرایط و ضوابط قرارداد
۲-۱) رزرو بازه، بارگیری و شروع ارسال
- سفیران پس از رزرو بازه های ارسال میبایست نیم ساعت قبل از شروع بازه در شعبات مورد نظر حضور داشته باشند.
- در زمان بارگیری سفارشات تمامی بسته های دریافتی را با اپلیکیشن خود مقایسه کرده و در صورت کم یا زیاد بودن بسته ها میبایست حتماً این مورد را به همکاران حراست یا هماهنگی یا مسئول فروشگاه اطلاع دهند. ( در صورت تایید دریافت بسته و عدم اطلاع به همکاران تمامی مسئولیت ها برعهده سفیر خواهد بود. )
- حداکثر مدت زمان مورد نیاز برای دریافت بسته ها از انبار ۳۰ دقیقه می باشد که سفیران باید در این مدت فرآیند دریافت مرسولات و بارگیری را انجام دهند. ( این زمان در لاین آندیمند ۵ دقیقه می باشد.)
- پس از اتمام بارگیری حتما بررسی شده و در صورتیکه در بین سفارشات ایشان مرسولات پرداخت در محل وجود دارد حتما از همکاران شعبه دستگاه کارتخوان دریافت کنند. ( گارانتی)
- در صورت نیاز به لغو بازه های رزرو شده سفیران میبایست ۲۴ ساعت قبل از شروع بازه اقدام به لغو بازه یا شیفت انتخابی خود نمایند.
- در صورت عدم امکان حضور در زمان ارسال می بایست دو ساعت قبل از شروع بازه موضوع به تیم پشتیبانی اطلاع رسانی شود.
۲-۲) فرآیند ارسال
- در طول فرآیند ارسال سفیران می توانند مرسولات را بر اساس ترتیب آدرس ها مرتب کرده و سپس از طریق مسیریاب به لوکیشن مشتریان مراجعه کنند.
- سفیران می توانند قبل از رسیدن به آدرس مشتری با ایشان تماس گرفته و به مشتری اطلاع دهند که تا دقایقی دیگر به آدرس ایشان خواهند رسید اما در صورت پاسخگو نبودن مشتری حتما باید در آدرس و لوکیشن مشخص شده توسط مشتری حضور پیدا کرده و سفارش را تحویل دهند.
- سفارش حتما باید به مشتری یا شخص تحویل گیرنده که مشتری در پروفایل خود اسم و آدرس ایشان را مشخص کرده تحویل شود.
- در لاین گارانتی حتما در زمان تحویل سفارش باید از مشتری ” کد تحویل ” دریافت شود. ( این کد برای تحویل گیرنده پیامک شده و در قسمت سفارشات درحال پردازش در پروفایل دیجی کالای مشتری نیز قابل مشاهده است. )
- در صورت عدم دریافت کد تحویل و ادعای مشتری مبنی بر اینکه سفارش بدستشان نرسیده، مسئولیت جبران خسارت سفارش با سفیر خواهد بود.
- به هیچ عنوان سفارش به همسایه، مغازه دار یا افرادی که در مجاورت محل تحویل حضور دارند تحویل نشود، حتی به درخواست مشتری. ( تحویل به نگهبانی در برج های مسکونی یا ساختمان های اداری به شرط دریافت کد تحویل بلامانع است. )
- برای سفارشات گارانتی، در صورتیکه مشتری به هیچ وجه به کد تحویل دسترسی نداشتند می توانند کد ملی ایشان را دریافت کرده و در قسمت توضیحات یادداشت نمایند.
- سفیران میبایست از برخوردهای نامطلوب یا درگیری لفظی با مشتری یا افراد حاضر در محل تحویل سفارش جداً خودداری کنند. ( در صورت بروز این موارد، حساب کاربری سفیر مسدود خواهد شد. )
- سفارشات حتماً باید در محل مشخص شده توسط مشتری تحویل شود و از درخواست تحویل سفارش در محلی غیر از آن ( سر خیابان، سر کوچه و غیره…) جداً خودداری شود.
- سفارشات دیجیکالا حتما در درب ورودی ساختمان و سفارشات دیجیکالاجت درب واحد به مشتریان تحویل شود.
- نکته ی بسیار مهم: تمامی بسته ها می بایست در بازه ی زمانی مشخص شده ( ۳ ساعته_ دیجیکالا و ۳۰ دقیقه_ دیجیکالا جت) به مشتریان تحویل شده یا در صورت عدم حضور مشتری، در اپلیکیشن مرجوع ثبت شوند.
۲-۳) نهایی کردن ارسال و بازگشت به انبار
- سفیران تنها در صورتیکه تعدادی از سفارشات خود را به دلیل ( عدم حضور، یا لغو از طرف مشتری و غیره… )، مرجوع کنند میبایست بالافاصله بعد از اتمام بسته ها فیزیک مرسولات مرجوع شده را به شعبه بازگشت دهند.
- در صورتیکه دستگاه پوز به سفیر اختصاص داده شده میبایست بعد از اتمام ارسال، بلافاصله دستگاه پوز را نیز به شعبه مرجوع نمایند.
- در صورت عدم تحویل بسته ها یا دستگاه پوز به شعبه و مفقود شدن یا آسیب دیدگی هر یک از این اقلام، جبران خسارت برعهده ی سفیر خواهد بود.
- تمامی سفارشات دیجیکالا جت در صورت عدم حضور یا عدم دریافت مشتری به صورت سالم و بدون کم و کاست به فروشگاه مبدا برگشت داده شوند.
۳) تخلفاتی که مشمول اعمال جرایم و در شرایطی منجر به نیز غیر فعال شدن حساب کاربری سفیر می گردد:
- رزرو و کنسلی بیش از حد بازه های ارسال
- حضور بعد از شروع بازه در لاین گارانتی
- بی احترامی یا درگیری با مشتری
- بی احترامی یا درگیری با همکاران یا سایر سفیران
- استفاده از برنامه های فیک لوکیشن
- تبانی با فروشنده یا سایر سفیران به منظور ثبت سفارشات فیک یا اعتصاب
- تعلل بیش از حد در ارسال سفارشات به منظور گرفتن سفارشات بیشتر در لاین آندیمند
- سرقت سفارشات یا عدم تحویل کالاهای مرجوعی به فروشگاه
- سرقت یا آسیب رساندن به اقلام و وسایل در آدرس مشتری
- برهم زدن نظم شعب و فرروشگاه ها
- عدم همکاری لازم با همکاران شعبه، پشتیبانی و عملیات