
شرایط و قوانین همکاری در سرویس زمانبندی شده
- سرویس تحویل زمانبندی شده
- ثبتنام در سرویس زمانبندی شده
- مدارک مورد نیاز برای ثبتنام در سرویس زمانبندی شده
- شعبههای مراکز توزیع سیار تهران و کرج برای رانندگان پاره وقت
- شرایط فعالیت در مراکز توزیع سرویس زمانبندی شده
- زمان رزرو کردن بازهها در سرویس زمانبندی شده
- شرایط لغو کردن بازهها در سرویس زمانبندی شده
- پاداش رانندگان پاره وقت سرویس زمانبندی شده
- تخلفاتی که مشمول اعمال جرایم و در شرایطی منجر به غیر فعال شدن حساب کاربری سفیر نیز می گردد.
- ترفندهای ارسال سالم بستهها به مقصد
سرویس تحویل زمانبندی شده
سرویس تحویل زمانبندی شده یکی از مهمترین سرویسهای دیجیاکسپرس و بازوی لجستیکی دیجیکالا است. در این سرویس رانندگان خویشفرما در زمانبندیهای مشخص شده سفارشهای دیجیکالا را به مشتریان تحویل میدهند.
ثبتنام در سرویس زمانبندی شده
رانندگان دارای وسیله نقلیه که میخواهند بصورت پارهوقت کار کنند، میتوانند از طریق لینک زیر برای شروع فعالیت در سرویس تحویل زمانبندی شده پیش ثبتنام کنند تا تیم جذب برای توضیح شرایط کار و مراحل ثبتنام با آنها تماس بگیرند و یا میتوانند با مراجعه به یکی از مراکز جذب رانندگان دیجیاکسپرس مراحل ثبتنام و آموزش خود را بصورت حضوری انجام دهند.
مدارک مورد نیاز برای ثبتنام در سرویس زمانبندی شده
مدارک مورد نیاز برای ثبتنام در سرویس زمانبندی شده شامل موارد زیر میباشد:
- مدارک هویتی (شناسنامه – کارت ملی)
- مدارک وسیله نقیله (گواهینامه – کارت وسیله نقلیه یا برگه سبز – بیمهنامه – معاینه فنی وسیله نقلیه قبل از سال ۱۳۸۵)
- مدارک محل سکونت (سند یا اجاره نامه محل سکونت)
- ۱۰۰ میلیون تومان سفته
شعبههای مراکز توزیع سیار تهران و کرج برای رانندگان پاره وقت
شعبههای مراکز توزیع سیار در تهران و کرج برای رانندگان پاره وقت شامل: شمیران، میرداماد، پاسداران، بازار، کیانشهر، مفتح، نواب، خزانه، امیرکبیر، مهرآباد، شهران، طرشت، تجریش، شهرک غرب، یوسف آباد، خاوران و کرج میباشد که در آینده به این شعبهها اضافه خواهد شد، برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید وارد لینک زیر شوید.

شرایط فعالیت در مراکز توزیع سرویس زمانبندی شده
برای فعالیت در مراکز توزیع میباست شرایط زیر را رعایت کنید:
قوانین و مقررات آموزشی در رزرو بازه، بارگیری و شروع ارسال
- سفیران پس از رزرو بازههای ارسال میبایست حداقل یک ساعت قبل از شروع بازه در شعبههای مورد نظر حضور داشته باشند.
- اسکن بارکد مود نظر تا حضور آنها در زمان مقرر ثبت شود.
- در زمان بارگیری سفارشات تمامی بستههای دریافتی را با اپلیکیشن خود مقایسه کرده و در صورت کم یا زیاد بودن بستهها میبایست حتماً این مورد را به همکاران حراست یا هماهنگی یا مسئول فروشگاه اطلاع دهند. (در صورت تایید دریافت بسته و عدم اطلاع به همکاران تمامی مسئولیتها برعهده سفیر خواهد بود.)
- حداکثر مدت زمان مورد نیاز برای دریافت بستهها از انبار ۳۰ دقیقه میباشد که سفیران باید در این مدت فرآیند دریافت مرسولات و بارگیری را انجام دهند.
- در صورت عدم امکان حضور در زمان ارسال میبایست دو ساعت قبل از شروع بازه موضوع به تیم پشتیبانی اطلاع رسانی شود.
- پس از اتمام بارگیری حتما بررسی شده و در صورتی که در بین سفارشات ایشان مرسولات پرداخت در محل وجود دارد حتما از همکاران شعبه دستگاه کارتخوان دریافت کنند.
- در صورت نیاز به لغو بازههای رزرو شده سفیران میبایست ۲۴ ساعت قبل از شروع بازه اقدام به لغو بازه یا شیفت انتخابی خود نمایند.
- بارکد مورد نظر را اسکن کنند تا حضور آنها در زمان مقرر ثبت شود.
- سفیران میبایست سفارشها را در بازهی ۳ ساعته به مشتریان تحویل دهند، و تاخیر در ارسال با امتیاز منفی برای سفیران همراه خواهد بود و تکرار مجدد این کار موجب غیر فعالی سفیر میشود.
- سفیران پس از اتمام بازه باید در همان روز دستگاه پوز را تحویل انبار دهند، هنگامی که سفیران دستگاه پوز را با تاخیر به انبار تحویل دهند اتمام بازه ثبت نخواهد شد و هزینه برای سفیر واریز نمیشود.
- هنگامی که مشتریان برای دریافت سفارشها حضور نداشتند و سفارشها مرجوع شدند، رانندگان باید سفارشهای مرجوعی را در موعد مقرر به انبار تحویل دهند در غیر این صورت اتمام بازه ثبت نخواهد شد و هزینه برای سفیر واریز نمیشود.
نکته مهم: عدم حضور مشتریان توسط سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی بررسی میشود و سفیر میبایست در مقصد حضور داشته باشد و حداقل ۵ دقیقه منتظر بماند و پس از اطمینان از عدم حضور مشتری، میتواند سفارش را مرجوع کند.
قوانین و مقررات آموزشی در فرآیند ارسال مرسوله
- در طول فرآیند ارسال سفیران میتوانند مرسولات را بر اساس ترتیب آدرسها مرتب کرده و سپس از طریق مسیریاب به لوکیشن مشتریان مراجعه کنند.
- سفیران دیجیاکسپرس میتوانند قبل از رسیدن به آدرس مشتری با ایشان تماس گرفته و به مشتری اطلاع دهند که تا دقایقی دیگر به آدرس ایشان خواهند رسید اما در صورت پاسخگو نبودن مشتری حتما باید در آدرس و لوکیشن مشخص شده توسط مشتری حضور پیدا کرده و سفارش را تحویل دهند.
- سفارش حتما باید به مشتری یا شخص تحویل گیرنده که مشتری در پروفایل خود اسم و آدرس ایشان را مشخص کرده تحویل شود.
- در سرویس زمانبندی شده حتما در زمان تحویل سفارش باید از مشتری ” کد تحویل ” دریافت شود. (این کد برای تحویل گیرنده پیامک شده و در قسمت سفارشات درحال پردازش در پروفایل دیجیکالای مشتری نیز قابل مشاهده است.)
- در صورت عدم دریافت کد تحویل و ادعای مشتری مبنی بر اینکه سفارش بدست شان نرسیده، مسئولیت جبران خسارت سفارش با سفیر خواهد بود.
- به هیچ عنوان سفارش به همسایه، مغازهدار یا افرادی که در مجاورت محل تحویل حضور دارند تحویل داده نشود، حتی به درخواست مشتری. (تحویل به نگهبانی در برجهای مسکونی یا ساختمانهای اداری به شرط دریافت کد تحویل بلامانع است.)
- سفیران دیجیاکسپرس برای سفارشهای زمانبندی شده، در صورتی که مشتری به هیچ وجه به کد تحویل دسترسی نداشتند میتوانند کد ملی ایشان را دریافت کرده و در قسمت توضیحات یادداشت نمایند.
- سفیران دیجی اکسپرس میبایست از برخوردهای نامطلوب یا درگیری لفظی با مشتری یا افراد حاضر در محل تحویل سفارش جدا خودداری کنند. (در صورت بروز این موارد، حساب کاربری سفیر مسدود خواهد شد.)
- سفارشها حتما باید در محل مشخص شده توسط مشتری تحویل شود و از درخواست تحویل سفارش در محلی غیر از آن (سر خیابان، سر کوچه و غیره…) جداً خودداری شود.
- سفارشهای دیجیکالا حتما در درب ورودی ساختمان به مشتریان تحویل داده شود.
- نکتهی بسیار مهم: تمامی بستهها میبایست در بازهی زمانی مشخص شده (۳ ساعته) به مشتریان تحویل شده یا در صورت عدم حضور مشتری، در اپلیکیشن مرجوع ثبت شوند.
شرایط نهایی کردن ارسال و بازگشت به انبار
- سفیران تنها در صورتیکه تعدادی از سفارشها خود را به دلیل ( عدم حضور، یا لغو از طرف مشتری و غیره… )، مرجوع کنند میبایست بلافاصله بعد از اتمام بستهها فیزیک مرسولات مرجوع شده را به شعبه بازگشت دهند.
- در صورتیکه دستگاه پوز به سفیر اختصاص داده شده میبایست بعد از اتمام ارسال، بلافاصله دستگاه پوز را نیز به شعبه مرجوع نمایند.
- در صورت عدم تحویل بستهها یا دستگاه پوز به شعبه و مفقود شدن یا آسیب دیدگی هر یک از این اقلام، جبران خسارت برعهده ی سفیر خواهد بود.
زمان رزرو کردن بازهها در سرویس زمانبندی شده
ظرفیت رزرو بازهها روزانه بین ساعت ۱۵ تا ۱۶ عصر برای ۳ روز آینده بازگشایی خواهد شد

شرایط لغو کردن بازهها در سرویس زمانبندی شده
امکان دارد در سرویس زمانبندی شده به دلایل مختلف بازههای رزرو شده لغو شوند که لغو کردن بازهها میتواند هم توسط رانندگان و هم توسط تیم پشتیبانی صورت میگیرد.
نکته مهم: سفیران مجاز هستند بازههای رزرو شده را در فاصلهی بیشتر از ۲۴ ساعت تا شروع بازه لغو کنند، در صورتیکه سفیران بازههای رزرو شده را در کمتر از ۲۴ ساعت تا شروع بازه لغو کنند برای آنها امتیاز منفی ثبت میشود که تکرار این کار موجب غیر فعالی سفیران میشود.
لغو کردن بازهها قوانین و مقرراتی دارد که در ادامه به آن میپردازیم:
- سفیرانی که بازهی مورد نظرشان را رزرو کردهاند و بدون اطلاع قبلی به تیم پشتیبانی در آن بازه حضور پیدا نکنند و یا ۲ ساعت مانده تا شروع بازه آن بازه را لغو نکنند، برای آنها امتیاز منفی با ضریب دو در نظر گرفته میشود و تکرار مجدد این کار موجب غیر فعالی راننده خواهد شد.
- سفیرانی که بازهی مورد نظرشان را در کمتر از ۲ ساعت مانده تا شروع بازه لغو کنند، امتیاز منفی با ضریب دو برای آنها در نظر گرفته میشود
(نکته مهم)
در صورتیکه لغو بازه توسط تیم پشتیبانی صورت گیرد و بیشتر از ۲ ساعت مانده به شروع بازه زمانی باشد، هزینه کنسلی برای رانندگان تعلق نمیگیرد.
اما اگر لغو بازهها توسط تیم پشتیبانی در کمتر از ۲ ساعت مانده به بازه زمانی باشد، هزینه کنسلی به رانندگان تعلق میگیرد.
پاداش رانندگان پاره وقت سرویس زمانبندی شده
فعالیت در سرویس تحویل زمانبندی شده (خودروسواری) دیجیاکسپرس علاوهبر کسب درآمد روزانه و مستمر، تسهیلات و مزایای گوناگونی دارد. یکی از این مزایا طرح پاداشهای تشویقی است که برای شما رانندگان عزیز در نظر گرفته شده است، در ادامه به توضیح شرایط آن میپردازیم.
شرایط دریافت پاداش
در صورتیکه سفیران پاره وقت در هر ماه حداقل ۲۰ بازه را تکمیل کرده باشند، به تعداد هر بازه بیشتر از ۲۰ عدد، مبلغ ۵۰ هزار تومان تا سقف ۱ میلیون تومان علاوه بر دستمزد به عنوان پاداش دریافت میکنند.
نکته مهم: لازم به ذکر است کنسلی بازه توسط رانندگان در مدت زمان ۳۰ روزه نمیبایست از حداکثر ۳ بازه بیشتر باشد. (کنسلی بیشتر از ۲۴ ساعت مانده به بازه محاسبه نمیشود)
توجه: محاسبه و واریز پاداش در هفتهی اول ماهه بعد از بازه ۳۰ روزه انجام میشود.
توجه: طرح پاداش از ماه دوم برای سفیران جدید الورود اعمال میشود.
مثال: سفیری در بازهی ۳۰ روزه، ۴۰ بازه را تکمیل کرده است، او علاوه بر دستمزد مبلغ ۱ میلیون تومان را به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد.
تخلفاتی که مشمول اعمال جرایم و در شرایطی منجر به غیر فعال شدن حساب کاربری سفیر نیز می گردد.
- حضور بعد از شروع بازه در سرویس زمانبندی شده
- بیاحترامی یا درگیری با همکاران یا سایر سفیران و بیاحترامی یا درگیری با مشتریان
- استفاده از برنامههای فیک لوکیشن
- تبانی با فروشنده یا سایر سفیران به منظور ثبت سفارشات فیک یا اعتصاب
- سرقت سفارشها یا عدم تحویل کالاهای مرجوعی به انبار
- سرقت یا آسیب رساندن به اقلام و وسایل در آدرس مشتری
- برهم زدن نظم شعب
- عدم همکاری لازم با همکاران شعبه، پشتیبانی و عملیات
ترفندهای ارسال سالم بستهها به مقصد
یکی از مهمترین خدمات دیجیکالا به مشتریانش، ضمانت سلامت کالاست. دیجیاکسپرس بهعنوان سامانه هوشمند لجستیک دیجیکالا، در همین راستا گام برمیدارد و تلاش میکند بستهها در سلامت کامل به دست مشتری برسند. از آنجاییکه مسئولیت بستهها از زمان تحویل از انبار، تا زمان تحویل به مشتری، برعهده سفیر است، برای شما عزیزان پیشنهادهایی داریم که میتواند به ارسال سالم و موفق بسته ها کمک کند.
پیشنهادهایی برای ارسال سالم بسته ها در طول مسیر
برای داشتن ارسال سالم بسته ها روی آن را بخوانید، به کمک برچسبها، هشدارهای مهمی روی آنها درج شده است. دو برچسب شکستنی و حاوی مایعات، مهمترین آنهاست. از نامشان معلوم است که محصول درون بستهها شرایط ویژهای دارند؛ بهتر است این بستهها را جایی قرار دهید که زیادی جابهجا نشوند و چیزی روی آنها قرار نگیرد.
بستهها را به ترتیب آدرس بچینید، بستههایی را که باید زودتر تحویل دهید جلوتر بگذارید تا مجبور نشوید برای تحویل دادن یک بسته، بقیه بستهها را بیرون بیاورید یا جابهجا کنید.
جهت جلوگیری از آسیب به سلامت و ظاهر سفارشات تاحدامکان از قراردادن بستهها روی صندلی عقب خودرو خودداری کنید و درصورتیکه مجبور به انجام این کار هستید، سعی کنید جای بستهها را ثابت کنید.
بستههای سنگین را روی بستههای سبک قرار ندهید، هنگام چیدن بستهها حتما وزن آنها را در نظر بگیرید؛ چرا که روی هم قراردادن جعبهها، باعث آسیبدیدگی جعبههای زیری یا کالاهای درون آنها میشود.
مطمئن شوید در صندوق عقب خودرو یا باکس موتور شما چیزی وجود ندارد که در حرکت، به بستهها آسیب بزند (اگر مواردی مثل ضد یخ، شیشهشور، آب یا روغن خودرو را در صندوق عقب نگه میدارید، از سفت بودن در بستهبندی و عدم وجود نشتی مطمئن شوید.)
هنگام رانندگی، تمام حواستان را جمع کنید، بهتر است نرمافزار مسیریابی را روی نگهدارنده ثابت کنید تا بهراحتی بتوانید مسیر را پیدا کنید.
در مسیر تحویل بستهها، توقف غیرضروری نداشته باشید تا با مشکلاتی مانند سرقت مواجه نشوید.
هرگز ماشین خود را با درِ باز صندوق عقب رها نکنید، از ماشین پیاده شوید و سپس بسته را بیرون بیاورید، در صندوق و اتومبیل را ببندید و سپس بسته را به مشتری تحویل دهید.
در صورت بروز خرابی یا تصادف برای خودرو، از منتقل شدن بستهها به یک محل امن مطمئن شوید و بهسرعت به پشتیبانی خبر بدهید.