معرفی سرویس گنجه

دیجی‌اکسپرس به‌عنوان بازوی لجستیکی دیجی‌کالا در طی سال‌های گذشته تلاش کرده است دسترسی فروشندگان و مشتریان این پلتفرم را به تحویل و دریافت کالا را آسان‌تر کند. یکی از خدماتی که از سال ۱۳۹۸ فعالیتش را آغاز کرده است سرویس گنجه نام دارد. این سرویس با همکاری دیجی‌اکسپرس، دیجی‌نکست و دانشگاه تهران کارش را پیش می‌برد و مزایای زیادی هم برای فروشندگان و هم برای مشتریان دیجی‌کالا دارد.

سرویس گنجه چیست؟

سرویس گنجه همان طور که از نامش پیداست، فضاهایی را برای دریافت کالا از فروشنده و تحویل آن به مشتری در مکان‌های مختلف در اختیار کاربران دیجی‌کالا می‌گذارد. مهم‌ترین محصول این خدمت کمدهای هوشمندی است که در دنیا به نام (Parcel locker) شناخته می‌شود و می‌تواند سرعت شبکه‌ی لجستیکی را تا اندازه‌ی زیادی افزایش دهد.

سرویس گنجه

شرایط اخذ گنجه

سرویس گنجه معمولا در اماکن عمومی و مراکز تجاری ارائه می‌شود. هم اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی می‌توانند برای اخذ این سرویس اقدام کنند.

شرایط عمومی شخص حقیقی

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • ۲۵ سال تمام سن
  • عدم سوءپیشینه، اعتیاد و وابستگی به هرگونه حزب و جناح سیاسی
  • حداقل مدرک دیپلم و رزومه مناسب
  • داشتن اجاره نامه یا سند مالکیت و داشتن جواز کسب

شرایط عمومی شخص حقوقی

  • ارائه اساسنامه و مدارک هویتی اعضای هیئت مدیره
  • آگهی تأسیس و آخرین روزنامه رسمی و آگهی آخرین تغییرات
  • اجاره نامه یا سند مالکیت

امکاناتی که برای این سرویس مورد نیاز است

  • حداقل فضای ۶۰ در ۱۲۰ سانتی متر برای هر گنجه
  • دوربین مدار بسته با دید مناسب به تمام گنجه‌ها
  • برق شهری در فاصله حداکثر سه متری گنجه

چرا گنجه سرویس مهمی است؟

خرید آنلاین، یکی از بهترین روش‌های خرید در دنیای مدرن است؛ زیرا دست مشتری را در انتخاب کالا باز می‌گذارد اما خیلی از افراد به دلیل زمان‌بر بودن پروسه‌‌ی تحویل کالا چندان علاقه‌ای به این روش نشان نمی‌دهند. محدودیت سیستم لجستیکی، زمان‌بر بودن هماهنگی میان فروشنده و دریافت کالا از انبار  و انتقال آن به مراکز پردازش دیجی‌کالا و حتی عدم هماهنگی در آدرس مقصد، همه می‌توانند باعث شوند این پروسه طولانی‌تر هم بشود. یکی از راه‌حل‌هایی که برای رفع این مشکل وجود دارد سرویس گنجه است. با وجود این گنجه‌ها مشتری می‌تواند کالای خود را طی فرصت ۲۴ ساعته‌ی تعیین شده از نزدیک‌ترین گنجه به خودش بردارد. کافی است مشتری در زمان انتخاب ساعت و روز تحویل کالا، وارد گزینه‌ی دریافت با مراجعه حضوری شود و از میان آدرس‌های موجود مناسب‌ترین گزینه برای خودش را انتخاب کند. مهم‌ترین نکته این است که کلمه گنجه حتما باید در آدرس وجود داشته باشد.

چگونگی جای‌گذاری کالاها در گنجه از سوی سفیر

زمانی که مشتری تقاضای استفاده از سرویس گنجه را داشته باشد، فروشنده از طریق اکانت خود در سوپرنوا اقدام به ایجاد پک گنجه می‌کند. شما به عنوان سفیر باید این پک را در زمان مشخص تحویل بگیرید و به آدرس مورد نظر بروید. در این مرحله ممکن است با دو مدل گنجه مواجه شوید:

مدل اول – روی گنجه QR کدی تعریف شده است که باید آن را به کمک گوشی موبایل اسکن کنید.

در ادامه دو گزینه‌ی کاربر و سفیر نمایان می‌شود با انتخاب گزینه‌ی سفیر، سپس با وارد کردن شماره تلفن، دریافت کد تایید و وارد کردن آن، وارد صفحه‌ی جدیدی خواهید شد که دو گزینه را پیش رویتان می‌گذارد:

  • برداشتن مرسوله‌ها
  • گذاشتن مرسوله جدید

در این مرحله و پس از انتخاب گذاشتن مرسوله جدید، محل وارد کردن کد سفارش نمایان می‌شود با وارد کردن این کد و سپس انتخاب گزینه‌ی تایید، این مرحله به پایان می‌رسد. در این مرحله می‌توانید از گزینه‌ی اسکن بارکد هم استفاده کنید.

در مرحله‌ی بعدی باید از میان سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ، سایز مرسوله را انتخاب می‌کند و با تایید آن پیغام گنجه باز شد نمایش داده می‌شود و سفیر می‌تواند جعبه را داخل گنجه بگذارد. با انتخاب گزینه‌ی مرسوله بعدی، روند قراردادن سفارش بعدی آغاز خواهد شد. همچنین در صورت نیاز سفیر می‌تواند از گزینه بازکردن مجدد استفاده کند. با پایان بارگذاری تمام مرسولات، کار سفیر با فشردن گزینه‌ی اتمام تحویل تمام می‌شود.

مدل دوم – در این مدل خبری از QR کد نیست و دستگاهی جهت ثبت سیستمی سفارش‌ها در کنار گنجه قرار گرفته است که باید به کمک آن مراحل قراردادن مرسوله را انجام دهید.

ابتدا گزینه‌ی پیک را انتخاب کنید، سپس شماره موبایل و در مرحله بعد کد هویتی خود را وارد کنید. سپس روی گزینه‌ی گذاشتن کلیک کنید. در مرحله‌ی بعد باتوجه به ابعاد بسته از میان گزینه‌های موجود، سایز کمد را انتخاب کنید.

روی بسته‌ها کد پارسل وجود دارد، این کد را مقابل دستگاه قرار دهید، با ثبت شدن کد خود به خود در گنجه باز می‌شود. اگر به کمک اسکن موفق به باز کردن در نشدید، کد پارسل را به صورت دستی وارد کنید. سفارش را درون گنجه قرار داده و درب را ببندید و برای قراردادن سفارش بعدی، روی مرسوله بعدی کلیک کنید. پس از قراردادن تمام بسته‌ها روی گزینه‌ی اتمام تحویل کلیک کنید. به این ترتیب پیامی برای فروشنده ارسال می‌شود که به معنای تحویل شدن تمام سفارش‌ها خواهد بود.

درصورتی که مهلت برداشتن بسته از سوی مشتری به پایان برسد اما مشتری برای برداشتن آن اقدام نکند، سفیران برای برداشتن مرسوله‌ها و بازگرداندن آن فرستاده می‌شوند. در این حالت نیز، مانند مرحله‌ی گذاشتن مرسوله، باید وارد شوید و تنها در مرحله‌ی گذاشتن مرسوله، گزینه‌ی برداشتن را انتخاب کنید و مراحل را ادامه دهید.

سرویس گنجه

گنجه‌ها در چه موقعیت‌های مکانی قرار دارند؟

آدرس ۱: دانشکده فنی دانشگاه تهران

امیرآباد، خیابان کارگر شمالی، دانشکده فنی دانشگاه تهران

آدرس ۲: آیت‌الله کاشانی

فلکه‌ی دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از خیابان نجف زاده‌ی فروتن(نرسیده به پمپ بنزین)، جنب داروخانه‌ی دکتر اصفهانی، پلاک ۱۵

آدرس ۳: نارمک

بزرگراه رسالت شرق به غرب، بعد از خیابان حیدرخانی، روبه‌روی خیابان رودباری (مهر)

آدرس ۴: مرکز تجاری گلستان

میدان صنعت، بلوار خوردین، خیابان ایران زمین، حیاط شرقی مرکز تجاری گلستان

آدرس ۵: استاد معین

خیابان آزادی، خیابان استاد معین، ۲۱ متری جی، بین طوس و دامپزشکی، پلاک ۱۵۴

آدرس ۶: بادپا ولیعصر

میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، خ پلور

آدرس ۷: بادپا شریعتی

خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان مطهری، نبش خیابان کلاته، شهر کتاب مرکزی

آدرس ۸: هایپرمی آجودانیه

سه‌راه اقدسیه، انتهای خیابان سباری، مجتمع تجاری عرش هایپرمی آجودانیه

آدرس ۹: هایپرمی اکباتان

شهرک اکباتان، فاز ۲، میدان صارمی، مجتمع تجاری مگامال، طبقه همکف

نکته: بعد از انتخاب نحوه ارسال، در قسمت توضیحات نزدیک‌ترین گنجه به لوکیشن خود را یادداشت کنید.

برای مثال: اگر لوکیشن شما سعادت‌آباد است، آدرس گنجه را بنویسید مرکز تجاری گلستان

استفاده از سرویس تحویل مرسوله به شکل زیر است:

  • مشتری در فرآیند ثبت سفارش یک گنجه را انتخاب می‌کند و رزرو انجام می‌شود.
  • پیک قبل از شروع بازه زمانی ثبت شده به مکان گنجه‌ای که کاربر انتخاب کرده می‌رود، اطلاعات مورد نیاز را در وب اپلیکیشن وارد می‌کند و در نهایت محصول را درون گنجه می‌گذارد.
  • به مشتری پیامکی مبنی بر «قرار گرفتن مرسوله در گنجه و مراجعه برای دریافت آن» ارسال می‌شود.
  • مشتری به گنجه مراجعه کرده و پس از احراز هویت از طریق وب‌اپلیکیشن می‌تواند مرسوله‌اش را دریافت کند.

با گنجه‌ها چطوری می‌تونیم کار کنیم؟

مراحل استفاده از گنجه
مراحل استفاده از گنجه
مراحل استفاده از گنجه
مراحل استفاده از گنجه
مراحل استفاده از گنجه

جمع بندی

سرویس گنجه یکی دیگر از خدماتی است که در راستای بهبود خدمات لجستیکی دیجی‌اکسپرس و گسترش این شبکه شروع به کار کرده است. به کمک این خدمت دیگر بسته‌ها منتظر صاحبان‌شان می‌مانند و بسیاری از نگرانی‌هایی که درباره‌ی ساعت تحویل کالا و حضور یا عدم حضور مشتری وجود دارد از بین خواهد رفت. به‌علاوه سفیران هم می‌توانند در این سرویس فعالیت کرده و بخشی از چرخه‌ی رضایت بیشتر برای مشتریان باشند.

برچسب‌ها:,
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*